Egypt Independent

Video: Global demand for Egypt’s agricultural products rises despite coronavirus



The Chinese satellite channel CGTN (China Global Television Network) has aired a report highlighting how worldwide demand for Egypt’s agricultural products has risen even despite the global spread of the coronavirus.

According to the report, this increased demand is a result of Egypt successfully investing and expanding in agricultural areas during the past few years while also ensuring that its agricultural products meet the necessary international export standards.

الطلب المتزايد من دول العالم على المنتجات الزراعية المصرية رغم تفشي فيروس "كورونا" عالمياً

تقرير مصور نشرته قناة CGTN الصينية سلطت فيه الضوء على الطلب المتزايد من دول العالم على المنتجات الزراعية المصرية رغم تفشي فيروس "كورونا" عالمياً.وأوضح التقرير، أن زيادة الطلب على المنتجات المصرية يأتي نتيجة لنجاح مصر خلال السنوات الماضية في أن تستثمر وتتوسع في مناطق الزراعة، مع حرصها في الوقت نفسه على ضمان جودة منتجاتها الزراعية لتطابق المعايير الدولية للتصدير.وفي نفس السياق، أشار التقرير إلى أن مصر قامت بتصدير 2.35 مليون طن من الفاكهة والخضروات خلال الربع الأول من هذا العام، الأمر الذي يعكس كفاءة منتجاتها، موضحاً أن "البرتقال"- المنتج الأعلى سعراً هذا العام- كان له النصيب الأكبر من الصادرات الزراعية المصرية بإجمالي صادرات حوالي 1.2 مليون طن. وأضاف التقرير، أن مصر تنافست مع إسبانيا لسنوات عدة على المرتبة الأولى للدول المصدرة للموالح، لتحتل مصر الآن المرتبة الأولى عالمياً متقدمة على إسبانيا التي استوردت هذا العام البرتقال المصري نظراً لتفوقه على نظيره الإسباني في السعر والجودة، وتأتي "البطاطس" في المرتبة الثانية على القائمة المصرية، حيث بلغ إجمالي صادراتها 550 ألف طن.وفي النهاية أوضح التقرير، إلى أن مصر تقوم باتخاذ كافة الإجراءات والتدابير الاحترازية والوقائية ضد فيروس "كورونا" وتطبيق الاشتراطات والمواصفات الفنية للدول المستوردة.#المنتجات_المصرية_الزراعية#المركز_الإعلامي_لمجلس_الوزراء#رئاسة_مجلس_الوزراء

Posted by ‎رئاسة مجلس الوزراء المصري‎ on Tuesday, 5 May 2020

Egypt is taking all the necessary measures against the coronavirus and applying the requirements and technical specifications requested from importing countries, the report added.

It stated that Egypt has exported 2.35 million tons of fruits and vegetables during the first quarter of this year – a reflection of the efficiency of its products.

Oranges – the most expensive product this year – had the largest share of Egyptian agricultural exports with a total of about 1.2 million tons.

Egypt has been competing with Spain for several years over the top spot in citrus exporting countries, with the report stating that Egypt now ranks first worldwide ahead of Spain.

The report added that Spain has imported Egyptian oranges this year, recognizing its superiority to its Spanish counterpart in price and quality.

Potatoes came second on the Egyptian list with total exports reaching 550,000 tons.