Germany’s DW hold talks with Bassem Youssef

German TV Deutsche Welle revealed it has held talks with satirist Bassem Youssef, who presented al-Bernameg TV show on the privately-owned CBC channel before being suspended.
On Twitter, DW denied news that he would be paid US$300,000 per episode saying, “DW-cooperation-talks with Egyptian TV-Star @BassemYoussef. But Egyptian reports concerning $300,000 per broadcast is way off base.”
The Qsoft Company, which produces the show had earlier terminated its contract with the Future Company for Satellite and Radio Channels, owner of the CBC satellite channel.
It said in a statement on Facebook, the company said it had stuck to silence and patience toward the unfair campaign launched by the Future Company against the show, its host and the company itself to pressure them to restrict the content of the show.
In his first comment on the Qsoft decision to terminate the contract, CBC Chairman Mohamed al-Amin,said, “The issue has become more than issuing press releases and exceeded to legal measures.” He added that the whole issue is now in hands of their legal adviser, who is now in Kuwait.
Edited translation from Al-Masry Al-Youm

Related Articles

Back to top button